Monday, June 11, 2012

Man-to-man talk, and how to paint wood

Man-to-man talk on the way to work.
Balrog:
- Bike!
- Two [motor]bikes!
- A-bus!
- Yellow.
- Daddy, poop! [Driving] to us!

Męskie rozmowy w drodze do pracy.
Balrog:
-Moto!
- Dwa motory!
- Abus!
- Żółty.
- Tato Kupa! Jedzie do nas!

And I have a different subject for you ;) less catchy: wood.


Painting wood is easy. But where does one start?
Take a look to see how I usually do it :)

A ja mam dla Was inny temat ;) trochę mniej chwytliwy - drewno.

Prosta sprawa namalować drewno. Ale od czego zacząć?
Zobacz sam jak zwykle ja to robię :)

If you don't feel comfortable with long brushstrokes, practice on a sheet of paper. 
I used Vallejo Sepia to color the woodgrain I painted. I think transparent paints or inks are best for coloring. 
Finally I dusted the woodgrain near the floor with P3 Troolblood.

Jeśli nie czujesz się pewnie w długich pociągnięciach pędzla, to poćwicz na kartce.
Naniesione słoje kolorowałam kolorem z Vallejo Sepia. Najlepiej do kolorowania nadadzą się farby transparentne, inki lub tusze.
Na koniec przykurzyłam słoje P3 Trollblood, przy podłodze.


























And finally let me tell you that my silence was finally rewarded - I've been preparing most of my works for online painting contests, so I cannot share them with you immediately. But this model was already judged and I can boast winning the 2nd and 4th places with the models I entered into WAMP's Dark Sword Miniatures contest.


I was surprised to see the model I considered the best of my entries, technically speaking, not winning anything. Of course I am judging my works from my own perspective and nobody has to know that the most effort and satisfaction came from preparing this model ;P

Na koniec pochwalę się, że moje milczenie zostało w końcu nagrodzone - wiele z prac szykuję ostatnimi czasy na konkursy internetowe, więc nie mogę się nimi z Wami dzielić na bieżąco. Ale ten model został już oceniony i mogę się pochwalić, że zdobyłam w konkursie DarkSworda II i IV miejsce.
Bardzo zaskoczyło mnie, że model który ja uważam za technicznie najlepszy, nie znalazł się na podium. Ale oczywiście oceniam prace z własnej perspektywy i nikt nie musi wiedzieć, że największy wycisk, ale i satysfakcję dało mi szykowanie tego modelu ;P




This was my second place winner:

Ten model zajął drugie miejsce:



And this one ended up on 4th location:

A ten wylądował na czwartym miejscu:


11 comments:

  1. Congrats on your winnings. Awesome models! And thanks for the wood dislay. It made my day ^^

    ReplyDelete
  2. Piekne modele. Ladnie pokazane malowanie drewna, chociaz osobiscie brak mi dokladniejszych opisow do kazdego zdjecia.

    ReplyDelete
  3. Jak zawsze wspaniałe malowanie i dużo inspiracji do własnej pracy :)

    ReplyDelete
  4. Bler: daj znak jakiego typu potrzebujesz info a je dołożę :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pod zdjęciami tronu kolejne etapy nie są dla mnie jasne (szczegolnie ze moje drewno wyglada jak plastikowe - jest bardzo monotonne i jednobarwne). Przydaloby mi sie info co dokladnie robilas w konkretnym etapie - niby widze co sie zmienia, znam technike, ale... Twoje drewno wyglada jak drewno ;-)
      Wiem, ze to nie tylko pewna reka, ale wiedza, zdolnosc kopiowania faktury.

      Delete
  5. warto było trochę poczekać, fajne malowanie ( za każdym razem nie mogę powstrzymać efektu ślinotoku na widok Twoich Pani prac).

    serdecznie pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. Great job Ana, Thanks for sharing.
    I'll be try this technique.

    Regards From TURKEY.......

    ReplyDelete
  7. Wow, they all look amazing. Your 4th place winner is my favorite, your compostion of the OSL and the freehand on the shield is jaw dropping. Gratz.

    ReplyDelete
  8. Great woodwork Ana!

    do you start the wood off with trollblood highlight from P3 then sepia glaze and darken and then lighten back up?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.